وبینار هم اندیشی نحوه اجرای تفاهم نامه کانون انجمن های صنفی کارفرمایی سازمان آموزش فنی و حرفه ای  کشور آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای کشور با قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح و دفتر آموزشگاه های آزاد و مشارکت های مردمی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، نشست هم اندیشی نحوه اجرای تفاهم نامه کانون کشوری آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای با قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح، باحضور اعضای کمیته راهبری مشترک و کمیته هماهنگی استان ها یکشنبه 5 اردیبهشت 1400 در سالن مهارت سازمان به دو صورت حضوری و وبیناری برگزار شد.

در این نشست یعقوب نماینده، مدیر کل آموزشگاه های آزاد و مشارکت های مردمی سازمان گفت: این تفاهم نامه اول تیرماه 1399 تهیه شد و متعاقب آن در مرداد ماه همان سال، دستورالعملی برای اجرای مفاد تفاهم نامه تهیه شده است.

نماینده در ادامه گفت: موضوع اصلی تفاهمنامه، توسعه فرهنگ مهارت آموزی و تربیت نیروی کار ماهر و نیمه ماهر از بین جوانان در طول خدمت مقدس سربازی در نیروهای مسلح است.

وی گفت: فرصت مغتنم و ظرفیت خوبی از سوی  قرارگاه مهارت آموزی برای آموزشگاه های آزاد ایجاد شده  که باید با برنامه ریزی دقیق از این فرصت استفاده شود.

وی هدف از این نشست را ایجاد هماهنگی بیشتر برای اجرای دقیق این تفاهنامه ذکر کرد و گفت: باید با تشکیل جلسات منظم و ایجاد هماهنگی بیشتر به تحقق اهداف این تفاهمنامه بیاندیشیم.

در ادامه سیداسماعیل سیداشرفی، دبیرکانون انجمن های صنفی آموزشگاه های آزاد کشور گفت: وقت آن رسیده که با استفاده از ظرفیت های بخش غیر دولتی،  برای ترویج مهارت آموزی در جامعه و  تربیت نیروی کار ماهر و نیمه ماهر  قدم برداریم.

سیداشرفی افزود: ذینفعان این تفاهمنامه کارکنان وظیفه، نیروهای پایور و خانواده های آنها و بازنشستگان نیروهای مسلح می باشند و بر این اساس مقرر شده است که گروه های مورد نظر از 40 در صد تخفیف در شهریه شرکت در دوره های آموزشی بهره مند شوند و 60 درصد شهریه باقی مانده را نیز به صورت اقساط پرداخت کنند.

در این نشست همچنین فیاض، نماینده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی نیروهای مسلح گفت: باید از فرصت سربازی برای کسب مهارت جوانان استفاده کنیم و بر این اساس تمهیدات خوبی برای اجرای تفاهمنامه اندیشیده شود.

در این نشست که به صورت وبیناری و حضوری برگزار شد برخی از اعضای کمیته راهبری کشوری و کمیته هماهنگی استانی به بیان نظرات خود پرداختند.

در نهایت، نشست مذکور با اتخاذ تصمیم در سه حوزه وظایف و تعهدات کمیته در هماهنگی استانی، وظایف و تعهدات کمیته راهبری مشترک ملی و تعهدات دفتر آموزشگاه های آزاد و مشارکت های مردمی سازمان در اجرای این تفاهم نامه به پایان رسید.

روز یکشنبه پنجم اردیبهشت ماه سال 1400 جلسه هم اندیشی تفاهم نامه کانون انجمن های صنفی آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای کشور با قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیرو های مسلح در سطح کشور برگزار گردید که جناب آقای دکتر کیان معاونت محترم آموزشی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی ، جناب آقای مهندس قاسمیه ریاست محترم کانون انجمن های صنفی آموزشگاه های آزاد استان و مسئولین محترم نیروهای مسلح استانی و جناب آقای مهندس حی العالم ، جناب آقای مهندس مسگری ، جناب آقای مهندس ملکی و جناب آقای مهندس غفوری در محل سالن اجتماعات اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان بصورت مجازی در این جلسه حضور داشتند. جناب آقای دکتر نماینده ضمن بررسی شرایط اجرائی تفاهم نامه و تشریح دستور العمل اجرائی نقطه نظرات کمیته راهبردی کلیه استان ها را جویا شدند که در نهایت قرار بر این شد که این تفاهم نامه در سطح کشور توسط کانون های صنفی استانی اجرائی گردد ودر پایان با هماهنگی مابین دبیر کمیته راهبردی استان آذربایجان شرقی جناب آقای مهندس قاسمیه با مسئولین نیروهای مسلح استان و رهنمودهای جناب آقای دکتر کیان ،جناب آقای مهندس حی العالم و جناب آقای مهندس مسگری شرایط اجرائی دوره ها برای سربازان وظیفه ،پرسنل و خانواده های نیروهای مسلح ،بازنشستگان نیروهای مسلح و خانواده ایشان و همچنین اعضای محترم سازمان بسیج مستضعفین بررسی گردید واقدامات خوبی برای اجرائی شدن تفاهم نامه انجام پذیرفت.